fizinfo - Re: [Fizinfo] A tudomany helyzete

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] A tudomany helyzete

  • From: "J. Nuspl" <nuspl AT konkoly.hu>
  • To: Attila Csoto <csoto AT matrix.elte.hu>, fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: Re: [Fizinfo] A tudomany helyzete
  • Date: Sat, 12 Nov 2005 14:52:33 +0100

Kedves Lista Tagok!

Finomítanám a véleményem, mert félreértésre is okot adhat. Alpvetően
fenntartom: ma a tudománynak NINCS ÉRTÉKE a társadalomban, globálisan. A
termékek, amik eredményként megjelennek (mobil telefon, laptop, és lehetne
sorolni), az használati cikként hasznos, és az emberek számára kezelhető
formára lettek egyszerűsítve. Nyomd meg ezt a gombot, és ez történik. Nem
kell tudni semmit a működésről. Miért is akarná akkor valaki?

Jön valaki más. Mond egy másik szerkentyűről valamit, nyomd meg ezt a gombot,
és ez történik. Miért ne hinné el?

Én megismertem érintőlegesen az üzleti életet is, és rengeteg értelmes, okos
emberrel (is) találkoztam. Meg rengeteg butával.
Ez így rendben is lenne. De a tudományban hányan ismertünk meg buta,
erőszakos, ostoba embereket? Akik nem oda valók?

Hiszem, hogy nem a besorolás dönt, hanem a tényleges értékek. Okos emberek
mindenütt vannak, és buták is.

Nem az Akadémia épületében dőlnek el ezek a dolgok, hanem a hétköznapokban. A
tanárok tudásán, lelkesedésén. Magukat tudósnak tartó kollégák, mennyiben
segítenek ezeknek a lelkes tanároknak? nyitottak a kapuink, vagy buta
kollégák zárva tartják azokat?

Ha egy tudománnyal foglalkozó ember átélte a világ szépségét, rácsodálkozott,
és ezt megosztja bárkivel, akkor tett azért, hogy a sarlatánok eltűnjenek. Ha
csak tiltani tud, akkor nem éri el mindezt.

Higgyünk, és tegyünk! Csináljunk weblapokat, írjunk könyveket, menjünk el
előadásokat tartani, beszéljünk arról, amiben hiszünk, amit igaznak tartunk!
Mindez rajtunk múlik, és senki nem tiltja. Nem is támogatja. Keressünk
támogatást, mert a boltban pénzért adják a parízert, de ne mástól várjuk a
megoldást, és ne a tiltásoktól.

Tisztelettel, minden tenni akaró lista taggal szemben,
Nuspl János