fizinfo - [Fwd: RE: [Fizinfo] Amateur Physicist]

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fwd: RE: [Fizinfo] Amateur Physicist]

  • From: tibor.lakatos AT efk.pte.hu
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fwd: RE: [Fizinfo] Amateur Physicist]
  • Date: Tue, 19 Apr 2005 08:38:47 +0200 (CEST)

----------------------------- Eredeti üzenet -----------------------------
Tárgy: RE: [Fizinfo] Amateur Physicist
Feladó:
tibor.lakatos AT efk.pte.hu
Dátum: Ked, Április 19, 2005 8:35 am
Címzett:
fizinfo-bounces AT lists.kfki.hu

| E L F T H I R A D O

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41

| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk felelos.

Tisztelt vitatkozók!

Az alábbi levélben előforduló gépelési hiba (?) hivta fel a figyelmemet,
hogy mi is az amatőr (francia: amateur - latin: amator) eredeti jelentése:
"szerető" - aki szeret valakit - valamit, aki azért "csinálja" a fizikát,
mert szereti azt, és fizikus lesz, akármit is tanult korábban -
matematikát, gépészetet vagy kémiát, és nyilván még sokféle hátteret
lehetne felsorolni, ha csak a hazai fizikusokat vesszük sorra. Az amatőr
nem feltétlenül csinálja rosszabbul az általa választott - szeretett
tudományt, sportot, vagy művészetet, mint a "profi" - akinek professziója
(pénzkereső foglalkozása) a tudomány, stb. (Emlékszik még valaki, hogy az
amatőrök hogyan bűvölték a labdát? Hogyan vívtak? hogyan ...)

Üdvözlettel
Lakatos Tibor
(fizikusnak tanult, amatőr) biofizikus

Tisztelt Simon Ur!

> Ismerve es tamogatva az altudomanyok ellen folytatott kuzdelmet
> megertem a felhorduleset.
>
> Mindenesetre sajnalom, hogy nem erti mit jelent az, hogy amator.
Egyebkent tudtommal nem kell ahhoz fizikus diploma, hogy valaki
> tudomanyos igenyesseggel, es szinvonalon foglalkozzon fizikaval.
(Esetemben fokent alt-rellel es skalar-tenzor gravitacioval.)
> Tehat ne ertsuk egymast felre: amator fizikus, ezt jelenti
> szamomra. Persze, ha jobb otlete van, szivesen fogadom.
> http://philosophy.elte.hu/colloquium/2005/January/#2
>
> Egyebkent kollegai kozul tobbekkel igen jo a kapcsolatom:
> tanacsaikkal segitik munkamat, illetve velemenyezik es elsimerik eddigi
eredmenyeimet.

> Udvozlettel,
> Szondy György
> Amator Fizikus

2005. április 18. 15:30

| A FIZINFO a fizikus informacios rendszer resze
| |
Fizinfo AT lists.kfki.hu

| |
irni. | | A cikk szovege a level torzse. Ez sima szoveg legyen!
| |