fizinfo - Re: [Fizinfo] emeltszintu fizika erettsegi

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] emeltszintu fizika erettsegi

  • From: Nagy László <nlacap AT freemail.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Fizinfo] emeltszintu fizika erettsegi
  • Date: Thu, 17 Mar 2005 06:41:04 +0100

Kedves Kollegak!

Felesegemmel attanulmanyoztuk az emeltszintu fizika erettsegi
kovetelmenyeit (a kozepszintut is persze).

Hello !
Szerintem meg a fizika tantárgy követelményrendszere még viszonylag normális lett:
Kétszintu érettségi: módszertani váltáson túl : középszint kicsit a régi szintje alatt és az emelt pedig a régi felett, de a túlzott egyetemi felvételi alatt.
És ennek a fizika megfelel. ( a többirol is lehetne beszélni, de majd osszel érdeme)
Egy muszaki szakközépiskolában tanítok, ahol a fizika viszonylag kiemelt tárgy, többen fognak érettségizni belole. Illetve 2 éve vezetek emeltszintu érettségire való felkészítést, így eléggé benne vagyok.

Szerintem tanítható lett az anyag mennyiség. Természetes, hogy csökkenteni kellett az óraszám csökkenések miatt. Jó lett volna, ha más tárgyban is (pl. matematika) a realitások talaján maradtak volna.
Viszlát!
Nagy László