fizinfo - [Fizinfo] Ortvay kollokvium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Ortvay kollokvium

  • From: Ortvay kollokvium <ortvay AT achilles.elte.hu>
  • To: FIZINFO AT lists.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] Ortvay kollokvium
  • Date: Sun, 14 Nov 2004 16:03:01 +0100

ELTE Fizika Tanszekcsoport

ORTVAY KOLLOKVIUM

2004. november 18. , csutortok, 14(!) orakor
Az ELTE Pazmany Peter s. 1/A alatti epuleteben a 0.83 eloadoban

Az Eotvos Lorand Fizikai Tarsulat es az ELTE Fizika Tanszekcsoport
tarsrendezeseben:
"Fizika alapdiploma (BSc): Mi az?"

Kivonatos ismertetes:

2006-tol indulva, felmeno bevezetessel az egyseges fizika alapdiploma
megszerzese lesz az elofeltetele a csillagasz, a fizika tanari, a fizikusi,
tovabba a kulonfele alkalmazott fizikusi mesterszintu kepzesekre torteno
felvetelnek. Ezzel a vegzettseggel mas mesterszakokra is orientalodhatnak
diakok es mas intezmenyekbol is fogadhatnak hallgatokat a fizikahoz
kapcsolodo
mesterszintu kepzesekre az egyetemek. Ugyanakkor a fizika alapdiplomas
hallgatok jelentos szamban befejezik tanulmanyaikat es ezzel a vegzettseggel
kell ervenyesuljenek a munkaeropiacon. A vita-delutan elso reszeben a kepzo
intezmenyek 10-15 percben prezentaljak elkepzeleseiket e kihivasok
megvalaszolasara. Az ezt koveto vita celja egy olyan intezmenykozi szakmai
egyuttmukodesnek a tamogatasa, amellyel a fizika felsooktatasat a legjobb
hallgatokat vonzo teruletkent tudjuk megtartani es tovabbfejleszteni.

Egyetemi elkepzelesek:

Budapesti Muszaki Egyetem Fizikai Intezet, Prof. Virosztek Attila, kepzesi
felelos:
A ketszintu fizikuskepzes bevezetese a Muegyetemen

Debreceni Egyetem Fizika Tanszekcsoport, Prof. Palinkas Jozsef elnok:
Fizika alapdiploma: bizonyitvany vagy oklevel?

Eotvos Lorand Tudomanyegyetem Fizika Tanszekcsoport, Dr. Sasvari Laszlo,
kepzesi felelos:
Tomegkepzes-elitkepzes a ketciklusu fizika kepzesben

Pecsi Tudomanyegyetem Fizikai Intezet, Dr. Almasi Gabor, kepzesi felelos

Szegedi Tudomanyegyetem Fizika Tanszekcsoport, Dr. Gyemant Ivan, kepzesi
felelos - Dr. Varga Zsuzsa dekanhelyettes

Foiskolai hozzaszolasok:
Berzsenyi Daniel Foiskola Fizika Tanszek, Dr. Szunyogh Gabor tanszekvezeto
Eszterhazy Karoly Foiskola Fizika Tanszek, Dr. Ujfaludy Laszlo tanszekvezeto
Nyiregyhazi Foiskola Fizika Tanszek, Dr. Hadhazy Tibor rektorhelyettes

Minden erdeklodot szivesen latunk! Az eloadas elott negyed oraval
az eloadoban teat szolgalunk fel.
Az eloadas-sorozatrol az interneten az "ortvay-koll.elte.hu" cimen
talalhato informacio.