fizinfo - [Fizinfo] Bor Zsolt Bolyai dijat kapott

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Bor Zsolt Bolyai dijat kapott

  • From: Szalay Kati <szalay AT sunserv.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: [Fizinfo] Bor Zsolt Bolyai dijat kapott
  • Date: Mon, 11 Oct 2004 13:49:38 +0200 (MEST)

Bor Zsolt fizikus, akadémikus kapta idén a Bolyai díjat.
A tudományos díjat Mádl Ferenc köztársasági elnök adta át vasárnap, október 10-én, az Operaházban.

Bor Zsolt tevékenységét többek között a fotolitográfia (az integrált áramkörök előállításához használt lézertechnológia) és a lézerek orvosi alkalmazásai területén végzi. Számos szabadalma van. Jelenleg ő a vezetője az MTA Lézerfizikai kutatócsoportjának és ő alapította meg a Szegedi Egyetem Optikai és Kvantumelektronikai tanszékét. Ahogy egy nyilatkozatában elmondta, a megismerés számára örömforrás, a díjátadás utáni beszédében ezt az üzenetet szerette volna eljuttatni hallgatóságának, elsősorban a fiataloknak.

Szívből gratulálunk!
Eötvös Loránd Fizikai Társulat Titkárság
KFKI RMKI Számítógép Hálózati Központ
Szalay Istvanne (Kati) Tel: +36-1-392-2562 Fax: +36-1-392-2503
MTA KFKI Reszecske- es Magfizikai Kut.Int. Szamitogep Halozati Kozpont

e-mail:szalay AT sunserv.kfki.hu
http://www.kfki.hu/~szalay/

  • [Fizinfo] Bor Zsolt Bolyai dijat kapott, Szalay Kati, 10/11/2004