fizinfo - [Fizinfo] ket hir

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] ket hir

  • From: "Horváth István" <hoi AT matfiz.bjkmf.hu>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] ket hir
  • Date: Thu May 22 11:41:00 2003

Mai hir:

Illés Zoltán, a parlament környezetvédelmi bizottságának fideszes
alelnöke levélben eljárást kezdeményez a Legfőbb Ügyészségnél a paksi
felső vezetés ellen. Az alelnök szerint az erőmű vezetői visszaéltek a
nukleáris létesítmény üzemeltetésével, mert az erőműben április 10-én
éjszaka és 11-én kora délután között szűrőberendezés nélkül
üzemeltettek szellőzőket, megsértve ezzel a kormány rendeletét,
rádioaktív gázokat engedve a légtérbe. A büntető törvénykönyv szerint
viszont aki a jogszabályokban meghatározott engedély nélkül, vagy az
engedélytől eltérően nukleáris létesítményt üzemeltet, öt évig terjedő
szabadságvesztéssel büntethető. Illés Zoltán úgy tartja, a vezetők
megsértették az atomtörvény 148. paragrafusát is, amely szerint az
erőmű engedélye érvényét veszti, ha annak feltételei nem teljesülnek.

Szerintem eddig tartozik a szakmara a dolog.
A hir tovabbi resze mar politka:

A képviselő ezért az Országos Atomenergia Hivatalhoz fordul, hogy
függessze fel az erőmű tevékenységét, és kötelezze bírság
megfizetésére a Paksi Atomerőmű Rt.-t. Ugyanakkor továbbra is
kezdeményezi egy parlamenti vizsgálóbizottság azonnali felállítását és
kormánybiztos kinevezését.

Bemasolta,
Horvath Pista
ui: Minden kedves kolleganak koszonom a magan valaszt.