fizinfo - [Fizinfo] Merkúr-átvonulás május 7-én

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Merkúr-átvonulás május 7-én

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Merkúr-átvonulás május 7-én
  • Date: Mon May 5 18:09:03 2003

A Merkúr bolygó a Nap elõtt
(Merkúr-átvonulás május 7-én!)

Május 7-én a ritka égi jelenségnek lehetnek tanúi a csillagászat
szerelmesei: a Merkúr bolygó a Nap ragyogó korongja elõtt fog
átvonulni. Az esemény szerdán 7:11-kor kezdõdik és 12:32-kor
fejezõdik be. A jelenség során a Merkúrt kis fekete korongként
figyelhetjük meg, amint lassan átvonul a Nap felszíne elõtt.

A jelenség bemutatására a Magyar Csillagászati Egyesület az ország
számos pontján rendez bemutatót a nagyközönség számára. Budapesten
az óbudai Polaris Csillagvizsgálóban (III. ker., Laborc u. 2/C.)
reggel 7 órától 13 óráig várjuk az érdeklõdõket. Gyõri helyi
csoportunk a gyõri Megyeháza elõtti téren tart hasonló távcsöves
bemutatót.

A Nap elõtt elvonuló Merkúr apró korongja csak távcsõvel figyelhetõ
meg. FONTOS FIGYELMEZTETÉS! A jelenséget csak biztonságos napszûrõvel
felszerelt távcsõvel szabad megfigyelni!

Információk a Merkúrról és a Merkúr-átvonulásról a
Magyar Csillagászati Egyesület honlapján:

http://www.mcse.hu

Reményeink szerint lehetõségünk lesz a jelenség online közvetítésére is!

Magyar Csillagászati Egyesület
(Tepliczky István, titkár)

  • [Fizinfo] Merkúr-átvonulás május 7-én, Tepliczky István, 05/05/2003