fizinfo - [Fizinfo] Kisbolygó-közelítés - élőben!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Kisbolygó-közelítés - élőben!

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Kisbolygó-közelítés - élőben!
  • Date: Fri Aug 16 14:44:01 2002

Kisbolygó-közelítés - élőben!
Budapest, Polaris Csillagvizsgáló
2002. augusztus 17. (szombat) este

A júliusban felfedezett 2002 NY40 jelű kisbolygó augusztus 18-án, magyar idő
szerint delelőtt 10 órakor a Hold távolságának 1,35-szörösére, azaz 527 ezer
km-re halad el bolygónk mellett. Ez a távolság kozmikus viszonylatban ugyan
kicsinek számít, de Földünkre nézve teljesen veszélytelen. Az 500 méter
átmérőjű égitestet hazánkból 17-én este láthatjuk a legjobban, ekkor amatőr
távcsövekkel is megfigyelhető lesz.

A különleges jelenség alkalmából a Magyar Csillagászati Egyesület
előadásokkal
egybekötött távcsöves bemutatást tart a Polaris Csillagvizsgálóban (Budapest,
III. ker., Laborc u. 2/c.) augusztus 17-én, szombaton este 20 óra 30 perctől.
A kisbolygó mellett megfigyelhető lesz a Hönig-üstökös, a növekvő Hold,
valamint a nyári égbolt számos látnivalója.

A további információk a Polaris Csillagvizsgálóról és a Magyar Csillagászati
Egyesületről:
http://polaris.mcse.hu
http://www.mcse.hu

Magyar Csillagászati Egyesület
Budapest, 2002. augusztus 15.

  • [Fizinfo] Kisbolygó-közelítés - élőben!, Tepliczky István, 08/16/2002