fizinfo - [Fizinfo] Antoine allapotegyenlet

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Antoine allapotegyenlet

  • From: <Janos.Zana AT elfiz2.kee.hu>
  • To: <fizinfo AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Antoine allapotegyenlet
  • Date: Tue May 14 15:20:00 2002

Kedves Kollégák!

A termodinamika oktatási anyagok összeálltása közben botlottam abba a
problémába, hogy nem tudom, kiről kapta a nevét az Antoine
állapotegyenlet. A Somonyi: Fizika Kultúrtörténete nem tartalmaz erről
semmit. Felmerült bennem a gyanú, hogy Antoine-Laurent Lavoisier. Csakhogy
miért a keresztnevéről; miért nem a családnevéről nevezzük így?

Tud-e valaki bővebbet? Üdvözlettel Zana János

Key fingerprint = C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4 22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - - Good rest to all that keeps the Jungle Law! (Kipling) - - -