fizinfo - [Fizinfo] Fizika Hete Miskolcon

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Fizika Hete Miskolcon

  • From: "Mester Andras" <mester AT dig-misk.sulinet.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Fizika Hete Miskolcon
  • Date: Thu Feb 21 13:03:00 2002

Fizika Hete Miskolcon
2002. március 4-8.

Fontos: A részletes felsorolásban csak a középiskolások számára is követhető
programok szerepelnek!
A microCAD 2002 Nemzetközi Tudományos Konferencia programjairól részletesen a
http://www.uni-miskolc.hu/~microcad web címen lehet információkat találni.

Március 5.(kedd) 15.00-17.00
Rendhagyó Fizikaóra
a nukleáris technikákról
Színhely: MTA Miskolci Akadémiai Bizottsága Miskolc Erzsébet tér 3.

A programot összeállította:
A Magyar Nukleáris Társaság
Fiatalok a Nukleáris Energetikáért (FINE) szakcsoportja

15:00 Atomerőművek felépítése és működése
15:30..Globális felmelegedés, környezetvédelem, radioaktív hulladékok
16:00..adioaktivitás a dinoszauruszoktól a Nemzetközi Űrállomásig
16:30..Játék, beszélgetés
Előadók:
Dr. Aszódi Attila, egyetemi docens,
*Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
*.Nukleáris Technikai Intézet
Boros Ildikó, PhD hallgató,
*.Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
*.Nukleáris Technikai Intézet
Pázmándi Tamás, PhD hallgató,
*.Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
*.Nukleáris Technikai Intézet
Szécsényi Zsolt, fizikus csoportvezető,
*.Paksi Atomerőmű Rt.
*.Reaktorfizikai Osztály
Yamaji Bogdán, egyetemi hallgató,
*.Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
*.Nukleáris Technikai Intézet

Március 6.(szerda) 15.00-18.00
Fizika vetélkedő középiskolások számára

Színhely: Diósgyőri Gimnázium, Miskolc Kiss tábornok u. 42
Fizika vetélkedő középiskolások számára: Négy fős csapatok jelentkezését
várjuk (Mester András Diósgyőri Gimnázium 3534 Miskolc, Kiss tábornok u. 42.
e-mail:
mester AT dig-misk.sulinet.hu
, fax: 46/370-701) bármely iskolatípusból (A csapatok tagjai között legyenek
12. évfolyamosok is!). A vetélkedőn érdekes kérdéseket tartalmazó
feladatlapok, feladatok szerepelnek és a jelentkező csapatok számától függően
szóbeli fordulót is tervezünk.
Jelentkezési határidő: 2002. február 27. (szerda)

A fenti programokhoz kapcsolódik a Miskolci Egyetemen megrendezésre kerülő
microCAD 2002 rendezvény sorozat, amelyen a Fizika és nevelés szekció
keretében több érdekes előadás is elhangzik, amelyekre szeretettel várják a
szervezők az érdeklődőket, tanárokat és diákokat egyaránt.

Március 7.(csütörtök) 14.00-17.00

microCAD 2002 Nemzetközi Tudományos Konferencia

Szervező: A Miskolci Egyetem Innovációs és Technológia Transzfer Centruma

Fizika és oktatás szekció
Színhely: Miskolci Egyetem A/1 épület 1. em. 102
A középfokú oktatáshoz kapcsolódó előadások:
14.00 Demendy Zoltán-Nagy Tibor, Miskolci Egyetem
Termodinamika oktatása: Sugárzó hőátadás hatásfoka
14.20 Jaczkó Imre, Dr. Szabó Gyula
Csillagvizsgáló
Kisbolygók a Naprendszerben
14.40***..Zsúdel László, Földes Ferenc Gimnázium
Modern orvosi fizika, képalkotó eljárások I.
15.00 Mester András, Diósgyőri Gimnázium
Modern orvosi fizika, képalkotó eljárások II.
15.20***..szünet
15.40***..Ozsgyáni László, Heliocentrikus iskolák
Gravitációs törvény demonstrálása általános- és
középiskolában
16.00 Vitéz Gábor, Miskolci Egyetem
Fizika oktatásával kapcsolatos anyagok a világhálón
16.20***..Zátonyi Sándor, Nemzeti Tankönyvkiadó
Képességfejlesztő fizikatanítás
16.40***..Zsúdel László, Földes Ferenc Gimnázium
Physics on Stage 2000 Konferencia
17.00***..Zárás

Március 8.(péntek) 10.00-12.00
microCAD 2002 Nemzetközi Tudományos Konferencia
További szakmai előadások egyetemi oktatók és hallgatók számára.
Amint az a fentiekben is olvasható volt a microCAD-el kapcsolatos információk
a ~http://www.uni-miskolc.hu/~microcad web címen találhatók meg.

Mester András

szaktanácsadó
Információ:
mester AT dig-misk.sulinet.hu
xkibandi AT gold.uni-miskolc.hu

  • [Fizinfo] Fizika Hete Miskolcon, Mester Andras, 02/21/2002