fizinfo - [Fizinfo] eszaki napfordulo

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] eszaki napfordulo

  • From: Imre Pazsit <imre AT nephy.chalmers.se>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] eszaki napfordulo
  • Date: Fri Feb 1 00:16:01 2002

Kedves kollegak,

Ugy latszik a kulfoldre szakadt hazankfiait ez a napfordulo
dolog nagyon megfogta. Passziv Fizinfo olvasokent en is
nagy elvezettel olvastam eloszor a kerdest (nem is tudtam
a dologrol elotte) es aztan a megfejtest. Az egesz annyira
erdekes volt, hogy bekuldtem egy itteni ujsagba. Van itt
nalunk egy ismeretterjeszto-muszaki hetilap (Ny Teknik,
magyarul Uj Technika)
amit a tudomanyos-muszaki dolgozok szakszervezete ad ki.
Ennek nyilt mostanaban egy "Fogos kerdes" (Teknikfraga) nevu
rovata, ahol kozolnek egy kerdest amire az olvasok bekuldhetik
a valaszaikat, a legjobbakat lekozlik. A szerkeszto lekozolte
a kerdest azzal a feltetellel ha valamilyen sved varosra
atirom az idoket, amit megcsinaltam. Megigertem a szerkesztonek
hogy ha keri megadom a valaszt is, hogy el tudja donteni
melyik a helyes valasz abbol amit az olvasok bekuldenek.
Ugy latszik nem volt biztos a dolgaban vagy nem akart
minden bekuldott valaszt reszletesen biralni, ugyhogy
ugy kerte a megfejtest tolem hogy lekozolhesse. Ehhez a Major Janos
megfejtese tul fejlett es formula-gazdag volt, vissza kellett
mennem a Pal Karoly Ferenc megfejtesehez, ami egy remekmu a maga
kategoriajaban. Persze kicsit csapdaba is estem mert amikor azt
mondtam hogy ezt abraval is lehet erzekeltetni, akkor azt is kertek. De
ez is meglett, minden jo ha a vege jo. Akit erdekel megnezheti
az eredmenyt a kovetkezo cimen

http://nyteknik.se/pub/pub36_3.asp?art_id=19241

Kerem Pal Karoly Ferencet hogy zsurizze, helyes-e a rajz.

En is koszonom Major Janosnak as Pal Karoly Ferencnek a
szorakoztato felvilagositast, remelem egyikuknek sem
lesz rossz erzese hogy az otletuk mas neve alatt szerepel.
Termeszetesen egy ilyen hetilapnal nincs lehetoseg megnevezni
a forrast, ahogy azt az ember egy rendes publikacioban
tenne.

Udvozlettel
Pazsit Imre

Imre Pázsit | Tel. +46-31-772 3081
Department of Reactor Physics | Fax +46-31-772 3079
Chalmers University of Technology |
imre AT nephy.chalmers.se
S-412 96 Goteborg, Sweden |
http://www.nephy.chalmers.se/staff-pages/imre

  • [Fizinfo] eszaki napfordulo, Imre Pazsit, 02/01/2002