fizinfo - [Fizinfo] Elhunyt Lajtai Albert

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Elhunyt Lajtai Albert

  • From: Nagy Denes Lajos <nagy AT rmki.kfki.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Elhunyt Lajtai Albert
  • Date: Tue Jan 15 11:20:01 2002

A KFKI Részecske- és Magfizikai Kutatóintézet Magfizikai Fõosztalya mély
fájdalommal tudatja, hogy életének 73. évében, 2001. november 20-án
váratlanul elhunyt

Lajtai Albert,

fõosztályunk nyugalmazott kutatója.

Lajtai Albert az egyetem elvégzése után, 1953-ban az elsõk között kezdett
dolgozni a KFKI-ban. A Radiológiai, majd a Magfizika osztályokon
tevékenykedett. Fõbb eredményeit a maghasadás kísérleti kutatásában érte
el. A maghasadásnál keletkezõ prompt gamma sugarak vizsgálatára végzett,
nemzetközileg elismert kísérletek fõ motorja volt. Késõbb a maghasadási
prompt neutronok kutatásában ért el kiemelkedõ eredményeket. Éveken át
több külföldi intézet és a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség munkatársaival
dolgozott sikeres, szoros együttmüködésben.

Akik ismertük, szerettük, szeretettel megõrizzük emlékét.

Lajtai Albert hamvait szûk családi körben, a csalad csikóstöttösi sírjában
helyezték örök nyugalomra 2002. január 5-én.

Nagy Dénes Lajos

  • [Fizinfo] Elhunyt Lajtai Albert, Nagy Denes Lajos, 01/15/2002