fizinfo - [Fizinfo] Elhunyt dr. Turchanyi Gyorgy

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Elhunyt dr. Turchanyi Gyorgy

  • From: Zimanyi Magdolna <mzimanyi AT sunserv.kfki.hu>
  • To: fizinfo <fizinfo AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Elhunyt dr. Turchanyi Gyorgy
  • Date: Fri Jan 4 22:40:01 2002

A Semmelweis Egyetem Biofizikai és Sugárbiológiai Intézete és a
hozzátartozók nevében fájó szívvel tudatjuk, hogy

Dr. Turchányi György

a fizikai tudomány kandidátusa, nyugalmazott egyetemi tanár,

a Biofizikai Intézet és az MTA Kristályfizikai Kutatólaboratórium volt
helyettes vezetője,

a Semmelweis Egyetem Fogorvostudományi Kar volt dékánhelyettese,
az European Physical Society alapító tagja,
az MTA Fizikai Bizottság és a IUPAP Magyar Nemzeti Bizottságának volt titkára,
a Magyar Biofizikai Társaság alapító tagja,
a Magyar Fizikai Folyóirat volt szerkesztője,
számos egyetemi és állami kitüntetés birtokosa,

2001. december 27-én, életének 89-ik, egyetemi munkásságának 52-ik
évében, türelmesen viselt szenvedés után, családtagjainak körében
csendesen elhunyt.

Dr. Turchányi György professzor, a kristályfizika kiváló művelője volt.
Gazdag életútja, hűséggel képviselt és vállalt sokféle társadalmi és
emberi feladatai következtében a rá emlékezők köre kiterjed családja és
a közvetlen munkatársak mellett a budapesti Bencés Gimnázium volt
diákjaira, a munkácsi és a budapesti Szent István Gimnázium volt
tanáraira és tanulóira, a budapesti Semmelweis Egyetemen végzett, általa
oktatott sok száz orvos- és fogorvos hallgatóra, azokra akiket a
Kollégiumi Tanács elnökeként, vagy saját belső indíttatásból diákként,
fiatal kutatóként, kollégaként támogatott. Hálás tanítványai és
munkatársai együtt gyászolják családjával: négy gyermekével, 12
unokájával, húgával és rokonaival.

Búcsúztatása 2002. január 11-én, pénteken 14 órakor kezdődik
a Farkasréti temető Makovecz ravatalozójában.

A temetést gyászmise követi a Farkasréti Mindenszentek Plébánia
Templomában 15.30 órakor.

EMLÉKÉT TISZTELETTEL ÉS SZERETETTEL MEGŐRIZZÜK

Távirati cím: Turchányi, 1124 Budapest, Németvölgyi út 124.

  • [Fizinfo] Elhunyt dr. Turchanyi Gyorgy, Zimanyi Magdolna, 01/04/2002