fizinfo - [Fizinfo] From the coldest spot of the Universe.... Nobel Dij 2001.

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] From the coldest spot of the Universe.... Nobel Dij 2001.

  • From: Rozsa Karoly <karcsi AT jilau1.Colorado.EDU>
  • To: Fizinfo AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] From the coldest spot of the Universe.... Nobel Dij 2001.
  • Date: Fri Nov 2 18:04:00 2001

Kedves Kollegak, ahogy feltehetoen mindeni (valoszinuleg a fizinfo
villamgyors hiradasabol:-) ertesult, az idei fizkai Nobel Dijat a
Bose-Einsten kondenzacio kiserleti bizonyitasaert es vizsgalatert adtak
ki. Tobb eve drukkoltam Eric-nek es Karl-nak, megerdemeltek. Jelenleg itt
Boulderben, a 20 nano-Kelvin valoszinuleg a vilagegyetem leghidegebb
pontja....
A pezsgospoharamat megoriztem, arra az estre, amikor valoszinuleg
odahaza, otthoni kutato tiszteletere is lehet majd koccintani vele, hiszen
a Nobel dijasok ugyanolyan hus-ver emberek mint mi vagyunk:-).
Ha valakit reszletesebben erdekelne a tema, a JILA honlapjarol at
lehet jutni, egy igy igen erdekes es szellemes Bose-Einstein kondenzacio
ismertetobe, ahol (a kozertheto, de szakemberek reszere is elvezetes
magyarazat mellett), interaktiv modon, meg jot lehet jatszani is a
kondenzaciohoz vezeto legfontosabb lepesekkel, mint a lezeres hutes,
Doppler-hangolas, magneses csapda, parologtatos tovabbhutes.
Kenyelmesen elerheto a honlap a JILA honlapjarol:
http://jilawww.colorado.edu/. Innen a JILA Physicits win Nobel Prize-ra
klikkelve lehet hasznos informaciohoz jutni. Ha valakit csak a kondenzacio
erdekel, kozvetlenul a http://jilawww.colorado.edu/BEC/ utan a "What is
BEC?" re klikkeljen, es kezdodhet a bemutatas, amit leginkabb jatekoskedvu
kollegaimnak ajanlok. Jo szorakozast! Karcsi

  • [Fizinfo] From the coldest spot of the Universe.... Nobel Dij 2001., Rozsa Karoly, 11/02/2001