fizinfo - [Fizinfo] Felhivas!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Felhivas!

  • From: Hartlein Karoly <hartlein AT phy.bme.hu>
  • To: fizinfo AT sunserv.kfki.hu, mail.elft AT mtesz.hu
  • Subject: [Fizinfo] Felhivas!
  • Date: Tue, 06 Jun 2000 15:59:47 +0200

Kedves Tagsag!

Szombaton a kuldottkozgyulesen erosen feldult allapotban
nyilatkoztam, arrol, hogy az oktataspolitika elnyomja
a fizikat es a termeszet tudomanyokat.Megnyomoritja
a tanarokat es a szinvonalas oktatast lehetetlenne teszi!

ennek szovege megtekintheto:

http://jedlik.phy.bme.hu/~hartlein/doku/kozgy_mm.pdf
vagy
http://jedlik.phy.bme.hu/~hartlein/doku/kozgy_mm.rtf

Nos az ott elmondottakhoz meg kis adalek, akkor csak sej-
tettem amit mostmar tudok:

Munkambol adodoan 165 felveteli dolgozatot javitottam ki
(BME villnykar) es ami levonhato belole az ijeszto! 0-100
pontig lehetett szerezni pontot.

33 pont es az alatt 53 dolgozat (32%)
34-67 pont kozott 85 dolgozat (51%)
67 pont felett 27 dolgozat (16%) szuletett.

Ahogy en ertelmezem:

- A minta amit elemeztem az osszes kb 35%-a, de nem valo-
gatott, hanem veletlenszeru,

- A minta csak azokat a felvetelizoket tartalmazza, akik nem
a hozott pontok alapjan kerik a felveteluket,

- a minta minden bizonnyal az orszagos atlagosnal tobbet tud,
(megis csak felvetelizokrol van szo!),

- 53 dolgozat a legenyhebb (33% - elegseges) pontozassal is
MEGBUKOTT! (ez a minta 32%-a),

- 98 dolgozat bukna meg ha az 50%-os szint lenne az elegseges
hatara! (ez a minta 59%-a),

- A peldak nehezsege: nem volt kiugroan konnyu, sem nehez, sze-
rintem jo atlagos nehezseguek voltak,

- kb. 10 eve javitok dolgozatokat es ilyen gyenge meg sosem volt,

- az idei felvetelizok mar a NAT "elonyeit elvezik",

Es mindez 2000-ben a felveteli vizsgan a BME-en! Milyen vilag-
kepe, tudasa lehet annak aki ugy erezte, hogy nincs eselye a
felvetelin? Belgondolni is szornyu!

Keszitettem egy histogramot a 165 dolgozatrol (darabszam az elert
pontszam fuggvenyeben), ez tobb mint elgondolkodtato! Ezt is erde-
mes megnezni:

http://jedlik.phy.bme.hu/~hartlein/doku/felv_mm.pdf
vagy
http://jedlik.phy.bme.hu/~hartlein/doku/felv_mm.rtf

Kerem, jelezze egy e-mail-ben mindenki aki a tiltakozo levellel
egyet ert, es alairasaval tamogatna a kezdemenyezest!

Kerem a FIZINFO forgalmat ezzel ne terheljek, a leveleket a maganba
kerem, mondjuk 2 het mulva megirom, mi az eredmeny, van-e ertelme
Onok szerint is tiltakozni!

mailto:hartlein AT phy.bme.hu

Udvozlettel:

Hartlein Karoly
BME Fizikai Intezet

  • [Fizinfo] Felhivas!, Hartlein Karoly, 06/06/2000